ml> آخوند باید روحانی باشد - تحول در حوزه های علمیه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 آخوند باید روحانی باشد - تحول در حوزه های علمیه

آخوند باید روحانی باشد

چهارشنبه 89 آبان 5 ساعت 1:6 عصر
آخوند باید روحانی باشد

ببخشد چند لحظه ……

                                                 درخت هزار ساله

بیش از هزار سال است که جامعه علمی شیعه و روحانیت ، به طور رسمی در دنیای اسلام مشغول کار است . یعنی از دوران آغاز فقاحت تا امروز ـ حدود یازده قرن ـ علما و فقهای ما و شاگردان آنها و مبلغان دین ـ در مراتب و درجات مختلف ـ تلاش و کار کردند و زحمت کشیدند و محصول زحمت آنها ، هزاران جلد کتاب ومطلب در فقه و تفسیر وحدیث و معرف و فلسفه است ،که در اختیار ماست .

نتیجه کار آنها میلیونها مسلمان معتقد به اهل بیت و مکتب آنها ست . که در طول این سنین متمادیه بوداند و زندگی و کار و تلاش کرده اند و عبادت خدا نموده اند و رفته اند . امروز ما قطعه دیگری از همین نوار تاریخی هستیم .

این آبروی هزار ساله ، عبارت از آن چیزی است که در طول قرنهای متمادی ،از علم و تقوای علمای بزرگ به دست آمده است . یعنی در این مجموعه ، علامه حلی و علامه مجلسی و شهیدین شیخ طوسی وسید مرتضی و شیخ انصاری و علمای بزرگ نجف و بزرگان قم ـ مرحوم حاج شیخ و مرحوم آقای بروجردی و دیگران ـ نقش دارند . به عبارت دیگر ،هزار انسان برگزیده ، عمرها را به طهارت و تقوا گزراندند و مجموعه های علمی سطح بالا به وجود آوردند و آثار علمی ارائه دادند ، تا به تدریج و به صورتهای بنادین ، یک جامعه و یک ملت را به روحانیت معتقد کردند .

این آبرو متعلق به تاریخ روحانیت است که به تدریج به صورت فرهنگ شده و در ذهن و دل مردم رسوخ کرده و روحانی را قابل اعتماد می دانند . این را باید حفظ کنید ،یک وقت است که من خودم ثروتی را به دست می آورم ،و بعد هم می گویم ، خودم به دست آوردم ،خودم هم مخواهم آتشش بزنم . یک وقت نه ، ثروتی است که دیگران جمعش کرده اند و حالا به دست من رسیده، بعد هم باید به دست دیگران برسد ، من حق ندارم آن را مخدوش کنم .

ثروت آبروی امروز روحانیت ، این است : خود روحانیت ، تقوا ی روحانیت ، حسن عمل روحانیت ، پیشقدم بودن روحانیت در همه امور و صدق روحانیت……


نوشته شده توسط : حکیمی فر

نظرات دیگران [ نظر]